Duidt het brede deel zonder opmerkelijke pieken een OH-groep aan?

Toegevoegd na 47 seconden:
dus het gedeelte tussen 1500 en 3000 nm

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, dat is het deel links: For example, the big trough at the left-hand side of the spectrum is used to identify the presence of an oxygen-hydrogen bond in an -OH group.

Toegevoegd na 2 minuten:
Herstel: het 'dal' links.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
But what is the part between 2000 and 3000 nm?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
I mean, 1500 and 3000 ;p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee, dat was je vraag niet ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier staat het ook al niet: http://apianalysis.blogspot.nl/2011/09/infra-red-spectrum.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt uit het niet aanwezig zijn van pieken alleen afleiden welke functionele groepen er niet aanwezig zijn, dus door te kijken naar welke groepen in dat gebied zitten.