Hoe heet zo'n stukje in een diagram als je een stuk over wilt slaan (bijvoorbeeld getallen pas beginnen bij de 100) en hoe teken je die?

Als je een diagram tekent en op de verticale as zet: Tijd (s) en je begint bij 100 en gaat dan ,et stappen van 10 verder. Dan moet je zo'n kriebeltje onder aan de lijn zetten, maar hoe heet deze en hoe teken je die?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

dat heet een scheurlijn. dat teken je door een driehoekje aan de ene kant van de lijn te zetten en een tweede aan de andere kant maar dan een beetje meer naar links of rechts. het lijkt een beetje op een kleine zigzag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb geleerd dat dat een zaagtand heet... Op deze site kun je een voorbeeld ervan zien: http://home.wanadoo.nl/rvdwurff/wiskunde/B1/grafieken-t.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heet een scheurlijn.