raakt goud nooit op als er veel goud word ontgonnen raakt het goud dan nooit op

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Modern taalgebruik OK, maar je zou echt wat moeten doen aan je interpunctie!

Antwoorden (4)

Er wordt ook zat goud gerecycled.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er komt een moment dat de "schatten" van de aarde uitgeput raken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het goud zal ooit wel een keer opraken .
Maar dat zal nog een hele tijd duren .
Omdat men tegenwoordig ook goud kan maken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het winbare goud is behoorlijk aan het op raken.
De elektronica is een grootverbruiker en we moeten hard aan het recyclen gaan!
Als we zo doorgaan is het (delfbare) goud over enige decennia op.
Nu zit er ook in zeewater goed en kan met goud maken door lood te beschieten met (ik meen) alfadeeltjes.
Dit proces is echter zo kostbaar dat het niet lonend is.
Ook zit er in zeewater goud, dat zal in de toekomst mogelijk gewonnen kunnen worden, nu echter nog niet.
Men moet dat met selectieve ionenwisselaars de goudionen uit zeewater halen.
Omdat goud steeds duurder wordt, zal het misschien niet lang meer duren dat het economisch zinvol wordt om goud
op deze manier te winnen.
Vooralsnog kunnen met het recyclen heel veel kostbare/ schaarse elementen teruggewonnen worden.
Vandaar de recycling van elektronische apparatuur.