De donkere plekken die jij in deze foto laat zie worden veroorzaakt door wolken; Schaduwen die op zee vallen.

En natuurlijk zijn diepere plekken donkerder, maar dat is in jouw foto niet de oorzaak. Kijk maar naar het eiland: Een van de donkere plekken loopt door in de kust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Kan verschillende oorzaken hebben. Twee ervan zijn de andere ondergrond (grondsoort en/of begroeiïng en diepteverschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hieronder een foto van 'n voormalige zee (Dode Zee).
De schaduwen zoals hier zichtbaar, zijn óók te zien indien de zee is gevuld met water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zandbanken.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De donkere plekken op deze foto zijn duidelijk de uitlopers van het gebergte. Hierop zal ongetwijfeld koraal, schelpen en waterplanten afgezet zijn. De lichte plekken zijn de zandgronden die tussen die uitlopers in liggen. Hierop groeit geen koraal en veel minder waterplanten en blijft dus altijd licht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal is het puur het diepteverschil, hoe dikker de zwakblauwe waterlaag is , hoe dieper blauw de kleur.
Dit toont maar weer eens duidelijk aan dat water en dus ook sneeuw en ijs (zwak) blauw zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeegras.
Ik heb ook zulke plekken gezien, bijvoorbeeld in Griekenland, en dan bleek het altijd bedden met zeegras te zijn.