Kan water zo zout gemaakt worden dat je er ook op kunt lopen?

Ik las dat je in de Dode Zee niet kunt verdrinken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben in de dode zee geweest, het is een oververzadigde zoutoplossing. Waar het water is , kun je er niet overheen lopen, waar het echter allen nog (vochtig) zout is wel. Je blijft in het zeer zoute water wel drijven alsof je een kurk bent. Je omdraaien laat je echt wel uit je hoofd, je ogen gaan dat niet waarderen..... Alleen op ijs en in een bak met kwik kun je lopen op de vloeistof, dat laatste raad ik sterk af, de kwikdampen nemen je kort daarna te grazen...... Wij zijn Jezus niet en laten het na over water (als vloeistof) te lopen. Als je echter maizena in het water gooit (VEEL maizena) dan kun je -als je heel snel loopt- over het oppervlak lopen. Blijf niet staan want dan zink je , net als Petrus toen hij stopte met over het water te lopen en naar beneden keek. Toch denk ik niet dat maizena toen al bestond en dan was het dus een wonder. Ook stonden er net onder het wateroppervlak midden op het meer geen paaltjes waar je op kon staan, ik heb dat zelf kunnen zien.....

De dode zee is zo zout als het maar kan. Als er nog meer zout bij kwam, zou het naar de bodem zinken. Nu kan je wel blijven doorgaan met zout toevoegen tot die laag het oppervlak bereikt, maar dan is het ook geen water meer. Overigens kan je in de dode zee best verdrinken, je kan alleen niet zinken (zonder zware gewichten dan)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100