waarom zijn in de dierenwereld de mannetjes altijd mooi en in de mensen wereld de vrouwen (uiterlijk)

Toegevoegd na 45 minuten:
Ik bedoel mooier, mannen zijn inderdaad ook mooi.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (11)

Die mannetjes sloven zich uit om te kunnen propageren, vrouwtjes doen dat gewoon... In de mensendierenwereld is dat wel precies andersom...

Toegevoegd na 2 minuten:
Mensenvrouwen die geloven de praatjes van de mannen, dat is minder slim, dierenvrouwen trappen er niet in...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Michele...Doe dan die handen weg, dan zie je het...
Dat is gewoon zo.
De Schepper wou het zo hebben...
Mooi is dat he,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, dat is een kwestie van benadering.

De man heeft van de natuur toch wel een mooie baard en snor meegekregen. De vrouw moet het doen met de vorm.

En dat is alles wat we vanuit de natuur hebben meegekregen om voor elkaar aantrekkelijk te zijn...

Daarmee wil ik niet suggereren dat de mannen knapper zijn dan de vrouwen, maar ik wil aangeven dat de natuur iets heel anders heeft geregeld dan wat wij mensen naderhand hebben gedaan: de vrouw leert met nadruk hoe ze zich mooier kan maken door van allerlei trucs uit te halen met haar, make-up, corrigerende kleding etc. De man maakt in veel mindere mate gebruik van deze trucs (ik ken eigenlijk geen mannen met clips e.d. in het haar en met zichtbare make-up).
itsme
14 jaar geleden
De vrouwtjes dieren worden door de mooiste mannetjes dieren aangetrokken voor sterker nageslacht. Bij mensen is het mannelijk karakter wat het meest bepalend is voor success bij de vrouwtjes. Dieren evolueren niet, mensen wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Dieren evolueren niet, mensen wel." Wat zeg je nou?? Darwin is het niet met je eens hoor! Ook dieren evolueren, als een vrouwtje dus houd van een mannetje met hoge hakken dan evolueerd hij daarnaartoe. Bij ons evolueren die nare hakken bij vrouwen er maar slecht uit ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat de vrouwtjes dieren door de mooiste mannetjes dieren worden aangetrokken voor sterker nageslacht. Het is andersom :
De vrouwtjes dieren KIEZEN de mooiste mannetjes dieren die door hun mooie uiterlijke eigenschappen een sterker nageslacht beloven. Maar de mannetjes dieren denken dat zij zelf het vrouwtje hebben gekozen.
Wat dat betreft verschilt er weinig met de mensenwereld.
Nou er zijn ook genoeg mooie mannen hoor!

Ik denk dat het er mee te maken heeft dat veel zoogdieren geen vaste partner hebben. Mannen hebben vrouwen nodig om hun genen door te geven. Zij moeten dus indruk maken op de vrouwtjes om hun doel (nageslacht) te bereiken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie bepaalt dat de mensenvrouwtjes mooier zijn?
Wat een misverstand!
Kijk eens wat de mensenmannetjes allemaal niet doen om op te vallen, bruin willen worden, grote auto's, bossen met sleutels aan hun riem, grote sterke honden uit laten, sportschool bezoeken, kop kaal laten scheren, in alles beter willen zijn, sterker en slimmer.
Oh wat willen ze graag voorop lopen en die kwetsbare vrouwtjes er achter aan.
Er zijn minstens net zo veel mooie mannen als mooie vrouwen.
Alleen de vrouwen hebben de naam en die proberen ze met de hele truckendoos hoog te houden.
Zo houden ze het misverstand overeind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huh, hoezo kwetsbare vrouwtjes? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Emancipatie is helaas nog niet overal doorgedrongen.
Veel vrouwen vinden het eigenlijk wel goed zo, dat is nog over van vroeger.
:-)
Hangt er vanaf wie er bij Onze Lieve Heer vooraan heeft gestaan bij het uitdelen. Onze dames zijn handiger bij het shoppen dan wij en bij de dieren zijn de mannetjes daar weer sterker in. Maar wat is nu de definitie van mooi?? en wie bepaalt dat in de mensenwereld? Het moet allemaal Glossy,slank etc zijn en m.i. wordt in onze wereld het e.e.a. opgedrongen door o.a. de reclame!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk . In Afrika en in de Antillen zijn mollige vrouwtjesmensen sexy met hun mooie achterwerken en brede bekkens .
het is niet zo dat in de dierenwereld de mannetjes altijd mooi zijn.
soms is dat het geval, maar vaker kiest het vrouwtje het mannetje op basis van andere kwalificaties.
ze kiest bijvoorbeeld het sterkste mannetje, of het mannetje wat het mooiste nest kan maken, of de meeste herrie.
in de mensenwereld is het niet anders; de vrouwtjes hebben het voor het uitzoeken, en de mannetjes proberen indruk te maken :)
14 jaar geleden
Laat ik op deze ongenuanceerde vraag ook maar ongenuanceerd antwoorden: de schoonheid van vrouwen is volgens het mannelijke deel van aanzienlijk kortere duur dan andersom, dus je stelling deugt niet. Een man als Sean Connery wordt door veel vrouwen ook op hogere leeftijd als een mooie, aantrekkelijke man gezien, terwijl er andersom niet veel vrouwen zijn zie op een dergelijke hoge leeftijd een jongere man weten te bekoren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er niet van op de hoogte dat de mannetjes in de dierenwereleld altijd mooi zijn.
En in de mensen wereld de vrouwen qua uiterlijk?
Er zijn genoeg mooie mannen, Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi is in "the eye of the beholder". Hetgeen jij in de dieren mooi vindt of in vrouwen is zeker niet van hetzelfde soort en niet vergelijkbaar.

In de dierenwereld zijn de mannetjes relatief vaak kleurrijker dan de vrouwtjes, om een aantal redenen:
* Mannetjes moeten in die gevallen vaak de aandacht trekken van de vrouwtjes bij de paringsrituelen. Kleurige mannetjes trekken beter de aandacht, en planten zich dus beter voort. Hierdoor krijg je evolutie, en worden de genen van de kleurrijke mannetjes beter doorgegeven. Mensen vinden kleurrijke dieren, om wat voor reden dan ook, mooier.
* Vrouwtjes zijn vaak ook de dieren die moeten broeden en nestzorg hebben, of zijn degenen die zwanger zijn. Op die momenten is het dier op z'n zwakst, en zijn schutkleuren belangrijk. Ook zijn dat juist de belangrijkste momenten, omdat de toekomst als het ware op het spel staat. Daarom zijn voor vrouwtjes schutkleuren gunstig, en worden die genen beter doorgegeven.
* Of mannetjesmensen of vrouwtjesmensen mooier zijn hangt er helemaal vanaf wie je het vraagt. Bij de mensen is het natuurlijk wel zo dat een vrouw zich relatief vaker opmaakt, en daarom beter voldoet aan het gevormde ideaalbeeld, en dus "mooier" overkomt. Dit helpt jouw gemiddelde beeld ongetwijfeld beinvloeden. Maar tegelijk heeft de mens een geschiedenis van uithuwelijken, waarbij de man de bepalende factor was. Een man kon dus een mooie vrouw uitzoeken, en dus was mooi zijn genetisch voordelig voor een vrouw, want een rijkere man zou een mooiere vrouw kiezen, en die maakt dan ook meer kans kinderen te krijgen in een invloedrijke en overlevingsrijke positie. Bij mannen was die minder van belang, dus zal dit minder zijn gaan ontwikkelen en meespelen.

Uiteindelijk kun je het dus terugbrengen op evolutie, met het voorbehoud dat wat je mooi vindt maar relatief is.