hoe ontstaat natuursteen?

ik wil graag voor een natuurkunde project weten hoe natuursteen onstaat want dat vind ik niet

groet misty5 en alvast bedankt voor je hulp!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Natuursteen bestaat uit gestold vloeibaar gesteente (magma of lava) of uit versteend sediment (zand, klei, kalk). De vorming van natuursteen is een complex geologisch proces.

Een proces van duizenden, soms zelfs miljoenen jaren: zolang duurt het om een natuursteen te vormen. IJstijden, klimaatsveranderingen, de onmiddellijke omgeving ... zij bepalen de vorm, duurzaamheid en kleur van de steen.

Vaak ontstaat natuursteen ver onder het aardoppervlak. In diepzeesegmenten of diepe aardlagen. Bergvorming zorgt ervoor dat de stenen langzaam naar de oppervlakte komen. Waar ze vervolgens worden ontgonnen, om ten slotte hun eindbestemming te bereiken ... uw huis of tuin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuursteen bestaat uit gestold vloeibaar gesteente (magma of lava) of uit versteend sediment (zand, klei, kalk). De vorming van natuursteen is een complex geologisch proces, dat in het schema sterk vereenvoudigd wordt weergegeven.
Voor schema en verdere uitleg zie bron:

http://www.centrumnatuursteen.nl/cms/publish/content/showpage.asp?pageid=4707
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij en de vorige antwoorder hebben precies hetzelfde stukje geknipt en geplakt, grappig...
fremar
12 jaar geleden
Komt wel van verschillende bronnen,blijkbaar kopieren ze daar ook van elkaar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt erg veel voor op internet ja.