Is er een hogere waterstofgasgehalte boven de zee op het land? En zo ja, waarom Heeft niemand daar last van?

Want water ontbind je toch door elektrolyse in waterstof en zuurstof? Als er een bliksem op het water inslaat, dan zou deze ontbinding toch plaats moeten vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waterstof is heel licht; het gas stijgt meteen naar hoog in de atmosfeer. Waarom een mens (dus) last zou moeten hebben van waterstof is mij even een raadsel, maar maak me wijzer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heeft u mij zonet het antwoord op mijn tweede vraag gegeven. Dank

Antwoorden (1)

Ja, deze ontbinding zou moeten ontstaan. Bedenk echter dat het vrij heet is als de bliksem in slaat, dus "verbrandt" het H(2) gas direct weer. Hierdoor wordt de omzetting teniet gedaan. Misschien is er een klein aandeel H(2) wat ontsnapt, dit zal opstijgen. Problemen voorzie ik ook niet met H(2) gas. Als het zo in de "buitenlucht" komt, zal de concentratie H(2) gas zeer snel afnemen en is er dus ook geen explosiegevaar o.i.d.