Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het voorwerp op de foto een steentje?

Ik heb het voorwerp op de wallen van Naarden gevonden en het is zo hard als steen, er lagen meerdere met
dezelfde vorm, maar een iets andere grootte steeds.

Toegevoegd na 15 uur:
Ik wil nog even toevoegen dat de grootte varieert van 3 cm tot zo'n 5 centimeter.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
647
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou handig zijn, als je ook het formaat vermeldt!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens mij is het een zogenaamde eierkool, voor in de kolenkachel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mmm maar die zijn allemaal van de zelfde Groote. ...toch?:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, die zijn wel allemaal dezelfde grootte dacht ik. Maar misschien zijn ze ook in andere maten gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik acht ook aan een briket (steenkool-bruinkool) ..... maar de Belgische , Nederlandse en Duitse hebben een reliëfstempel (merkteken)
de vraagsteller zou kunnen toveren wanneer hij de afmeteingen erbij zou schrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziet er inderdaad uit als steenkool - als het ongeveer gemiddeld de maat van een ei heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb eierkool gegoogled en inderdaad de steentjes die ik heb gevonden zijn dus eierkolen. Op een van de steentjes heb ik ook een merkteken ontdekt. De eerste met het juiste antwoord is dus Toerist, naar hem gaat de prijs voor het beste antwoord.

Andere antwoorden (5)

Het lijkt op een hydrokorrel. kijk eens of je het zwarte er af kan wassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het mogelijk dat daar geiten hebben gelopen? Ik vind het op geitenkeutels lijken. De verschillende grootten zijn dan ook logisch. Misschien kan je er één doormidden slaan met de hamer, dan zie je aan de binnenkant wel of het echt steen is, of vrijwel versteende keutels.
't Is maar een idee :-)
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ik weet het niet zeker, maar wij zijn twee maanden geleden naar Ijsland geweest, daar heb ik een paar oorbellen voor mijn moeder gekocht, daar zat vulkanische gesteente in. Dit lijkt er wel erg op.

Maar nogmaals, ik weet het niet zeker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan van alles zijn, zolang het formaat niet bekend is. Als het voorwerp ongeveer een halve centimeter groot is, of iets groter, ga ik voor een gedroogd en/of versteend keuteltje, maar evengoed kan het een eierkool zijn,al hebben die zo als iemand al zegt een ingeperst stempel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn 3 tot 5 centimeter lang.
Het zou een meteoor steen kunnen zijn , maar dat is minder waarschijnlijk als er meerdere van dit soort stenen liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding