Als je een kever dood slaat , komen er dan echt eitjes vrij ?

Vanmiddag tijdens een gesprek kwam te spraken dat als je een kever dood slaat er eitjes vrij komen en je dan bij wijze van spreken een huis vol kevers hebt . Ik denk zelf dat dit een mooi broodje aap verhaal is . Of zit ik er naast ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Je bedoelt denk ik kakkerlakken, daar gaat het fabeltje over rond.
Nee, dit is niet waar. Kakkerlakken kunnen zich echter wel razendsnel en in hele grote hoeveelheden voortplanten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kevers zoeken de plek en het moment om eitjes te leggen met zorg uit. Als je de kever plat slaat is de kans erg klein dat er wat van de eitjes of larven terecht komt. (Vochtigheid, voedsel, bescherming)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Willen de eitjes van kevers overleven dan hebben ze een bepaalde luchtvochtigheid nodig.Op een droge huiskamer vloer hebben ze weinig kans van overleven.Ik denk dat je naar kakkerlakken refereert.