Het ISS kan op betere momenten een magnitude hebben van -3 (Mir -1,4).
Dat is behoorlijk helderder dan Venus op zijn sterkst.
Venus kan men met een telescoop van die sterkte uitstekend observeren , de sikkel is heel goed te zien.
Het grootste probleem met de het ISS zal zijn ,dat die zich zeer vlug verplaatst en dus alleen waar te nemen met een telescoop die de baan volgt ... en dan nog zal je maar enkele seconden kunnen waarnemen.
De ISS zit maar op 300km hoogte.
Moest het object schijnbaar stilstaan , zou je met die vergroting zeker de contouren al zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een telescoop met een goed volgsysteem leverde het volgende filmpje op: http://goo.gl/EK1i3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi
De telescoop is wel sterker dan degene die in de vraag wordt opgegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja , dat denk ik ook
Heb het wel nog niet uitgeprobeerd , mijn tele kan geen vlug bewegende objecten volgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tussen de 300 km en 400 km , het ISS wordt van tijd tot tijd een beetje verder van de Aarde gebracht ....om het verval naar de Aarde te verkleinen.