Een regenboog is rond. Hij heeft dus geen einde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel in de 4e dimensie ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een regenboog is een tijdelijk verschijnsel. Je kan zien dat de regenboog verdwijnt.
Als je maar lang genoeg wacht, zal het stoppen met regenen en zal de regenboog eindigen met bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een regen boog is dus rond ,als je met een vliegtuig of een helikopter heel hoog erboven gaat vliegen zie je ook dat de regenboog een rondje is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een regenboog is rond. Dus inderdaad, alleen van grote hoogte te zien. Je ziet op ieder gedeelte van hetzelfde halfrond een ander stukje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de horizon in de weg zit.
Vanuit een vliegtuig en van een bergtop kan een regenboog als een cirkel zichtbaar zijn, wanneer geen horizon in de weg zit.

Hoe dichter de zon bij de horizon staat, hoe meer van de regenboog te zien is. Staat de zon vlak bij de horizon, dan is de regenboog een halve cirkel. Overdag, wanneer de zon hoger aan de hemel staat, is hooguit een deel van de boog te zien. Hoe hoger de zon, des te lager staat de regenboog, en des te kleiner is de cirkelboog die boven de horizon uitsteekt.

Het andere deel van de cirkelboog, onder de horizon, is er ook wel, maar slecht te zien door de ongunstige achtergrond en doordat daar meestal minder regendruppels zijn. Vaak zijn slechts stukken van de boog te zien, doordat zich niet overal waar de regenboog zich zou kunnen voordoen druppels bevinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga bij zonnig weer op een trap staan in je tuin, met de zon achter je, zet de tuinsproeier op vernevelen en je zal een regenboog zien, die helemaal rond is, met de schaduw van je zelf midden in de boog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zegt dat?
Ik heb wel degelijk een keer aan het einde (of begin...dat kon ik niet zien) van een regenboog gestaan die op de aarde eindigde.
Het is al zeker 30 jaar geleden maar ik herinner me dat nog als de dag van gisteren.