hoeveel waterstofperoxide, ammoniak, phenylenediamine en resorcinol zit er in haarverf? het staat niet op de verpakking. thanks

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Als je kijkt naar het lijstje van de bestanddelen, dan zit er van het eerste bestanddeel het meeste in. Van het tweede bestanddeel zit er minder in en van het derde bestanddeel nog minder. Het is dus duidelijk dat van de bestanddelen aan het einde van het lijstje maar heel weinig in de haarverf zit. Maar, nu weet je nog steeds niet in welke hoeveelheden. Dat is het geheim van de producent en dat gaat deze zeker niet verklappen, want anders wordt zijn product nagemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thankss xxx

Andere antwoorden (1)

Al die stoffen die jij noemt, zullen er best inzitten, en misschien staat het ook wel op de verpakking. Maar niet hoeveel. Je zult dat dus nooit te weten komen.

Dat zal je ook niet verbazen. Op een deodorant staat ook een indrukwekkende lijst met spullen die er inzitten, maar ook niet hoeveel. Is niet verplicht, en dat is ook geen wonder, want dan zou de concurrentie het spul zo na kunnen maken.

Haarverf moet voldoen aan de EU-richtlijnen, en de fabrikant zal heel goed op de hoogte zijn van die richtlijnen. Voor ons als consument wordt het veel lastiger, om precies te weten te komen, wat en hoeveel er van een bepaalde stof er wel en niet in mag zitten. De EU richtlijn komt er voornamelijk op neer, dat het eindproduct niet schadelijk mag zijn voor de gezondheid.

Meer te lezen hier, maar ik waarschuw je: het is taaie kost! :-)

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=en&lng1=en,nl& lng2=da,de,el,en,es,fi,fr,it,nl,pt,sv,&val=328343:cs&page=