Nee, door de temperatuur gaat de bel kapot. Maar je kan het natuurlijk ook gaan uitproberen dan weet je het zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee.
Door de temperatuurdaling krimpt de lucht in de bel en zal deze imploderen voordat het water kan bevriezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jammer :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook met een sopje van een afwasmiddel kan men mooie bellen blazen. Het hangt inderdaad van de samenstelling af en als er een beetje antivries in zit wordtinvriezen een moeilijke zaak. Maar voor die tijd is de bel toch al geimplodeerd, dus wat maakt het uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je de bel opblaast met lucht van dezelfde temperatuur als de omgevingstemperatuur?
Dus stel je ben in een ruimte waar het -150 gr. Celsius is en je blaast daar een luchtbel met lucht een apparataje die ook -150 gr. Celsius lucht blaast?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@cestbiencovit
Hier een recept van een sopje met glycerine.
50 ml Afwasmiddel
175 ml koud water
5 druppels glycerine (te koop bij de drogist)
Die paar druppels zullen nauwelijks invloed hebben op de temp waarbij water bevriest.
@Pinokkio
Als je met je sopje in een ruimte van -150 gr C staat, dan ben ik bang dat je sopje en jij zelf al bevroren bent voordat je een bel gemaakt hebt. Toch is het een intrigerende vraag. Je kunt ook met een sopje een koelcel van - 18 gr C binnengaan. Je steekt de ring waarmee de bel gemaakt wordt in het sopje en haalt hem er uit. Er blijft dan een vliesje sop in de ring zitten. De vraag is nu of je dan nog tijd hebt om een bel te blazen of dat het zeer dunne vliesje niet meteen bevriest. Dat blazen moet je niet te letterlijk nemen. Meestal blazen kinderen een bel door hun eigen warme adem in de bel te blazen. Dat moeten we in dit voorbeeld natuurlijk niet doen, want dan krimpt de warme lucht weer en zijn we even ver. Maar als je snel je hand beweegt kun je ook een bel "blazen", maar nu met de koude omgevingslucht. Ik ben toch bang dat je in deze omstandigheid niet een bel kunt blazen (trekken), want op het moment dat het vliesje begint te bevriezen, onstaat er een zeer dun. maar ook zeer bros waterfilmpje en dat zal nooit een bevroren bel vormen kunnen vormen. Toch wel jammer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet je dat ik een camper heb, of is dat toeval?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh wat leuk en wat een goed geheugen want dat is al weer een half jaar geleden. Heb ik jou de punten gegeven?
Overigens heb ik bij thuiskomst alle vlekken weg kunnen polijsten met Brasso (koperpoets), wat nog een beter effect had tandpasta.
Ja, in Minnesota lukte het buiten op het balkon.