Stel. Je kookt een aardappel. Vindt er dan een chemische reactie plaats?

Want je kunt na het koken een aardappel niet stollen. En een chemische reactie geeft een nieuw reactieproduct.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je het koken in water of de aardappel verwarmen tot zijn "kookpunt".
amigo
12 jaar geleden
een aardappel heeft niet echt een kookpunt, die verkoold op een gegeven moment

Het beste antwoord

Ja, door het koken verandert de structuur van de aardappel, hij wordt zachter
Vooral het begrip "koken" geeft vaak verwarring. Als water kookt, dan verandert de stof water niet, want na afkoelen heb je weer gewoon water. Bij het koken van groente en aardappelen verandert de stof wel degelijk. Na enige tijd is de groente "gaar" geworden.
anneliez
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee. Er verdwijnen geen moleculen en er ontstaan geen nieuwer moleculen.