Als je bedoelt dat er in de spuitbus of in 1 van de onderdelen van de spuitbus een gaatje zit waar lucht aangezogen wordt, dan is het antwoord nee.

Als je bedoelt dat er onderdelen van de spuitbus zodanig gevormd zijn dat bij uitstroom lucht van buitenaf meegenomen wordt is het ja.

De uitgang van het knopje op de spuitbus is zodanig gevormd dat bij onder hoge druk uitstromen van het product lucht wordt meegenomen zodat er een goede verneveling ontstaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, de druk zit binnenin samengeperst; zoiets heet een drijfgas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die zorgt ervoor dat de vloeistof eruit komt. Maar zonder lucht aan te zuigen zou je een spray pure verf krijgen. Als je de spuitbus recht houd zit de gas boven en zorgt toch alleen voor druk???
Het drijfgas in de spuitbus zit bovenin en drukt de verf omlaag, wat door deze druk weer binnenin de spuitbus door een slangetje naar de uitgang wordt geperst. Kortom de verf en drijfgas worden samen naar buiten geperst, waardoor de spray ontstaat... Drijfgas staat onder druk in de spuitbus en zet uit naarmate er meer uit de spuitbus verdwijnt, waardoor de druk op het verf blijft bestaan. LAs je een spuitbus ondersteboven houdt, komt er alleen drijfgas uit, omdat de verf op dat moment lager zit dan het buisje binnenin de spuitbus.

Toegevoegd na 55 seconden:
LAs=Als

Toegevoegd na 18 uur:
Het drijfgas komt er in principe niet uit... typfoutje..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus wat uit de cap komt is een combinatie van "buitenlucht" en vloeistof? (en geen drijfgas)?