Hoeveel bruikbaar Uranium (voor kerncentrales) ontstaat er bij de verrijking van natuurlijk Uranium en wat is he percentage U-235 in bruibaar uranium?

ik ben bezig met een project over de hoeveelheid bruikbaar Uranium. Ik weet dat uranium uit verschillende isotopen bestaat. alleen zou ik willen weten hoeveel bruikbaar uranium er ontstaat na verrijking van 1 kg natuurlijk uranium.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Van 1 kg natuurlijk uranium blijft slechts 150 gram bruikbaar uranium over. Het percentage U-235 in bruikbaar uranium is 3 tot 5%.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kunt U nader verklaren hoe U aan deze gegevens komen?
(bedankt voor de snelle respons)