Kan je grafische rekenmachine willekeurige door jouw gekozen getallen omzetten in binaire getallen?

Ik ben met natuurkunde bezig met binaire getallen. Ik heb het aardig onder de knie. Maar wat ik nou hoorde was dat je rekenmachine dit zelf kon. Alleen vraag ik me af hoe ik dit moet doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er is geen standaard functie voor, maar je kan wel een programma erop zetten die het voor je doet. Met de TI 84 kan je het volgende programma maken (ik hoop dat je weet hoe het moet, als je het niet weet, laat maar een reactie achter): ClrHome Prompt A If A>128 or A=128 Then B->10000000 A-128->Z Else A->Z B->0 End If Z>64 or Z=64 Then B->1000000 Z-64->Y Else Z->Y B->0 End If Y>32 or Y->32 Then C->100000 Y-32->X Else Y->X Dit is voor invoer tot en met 256. Toegevoegd na 4 minuten: Ik was iets te snel, de volgende strook moet eronder... Je moet er wel wat voor over hebben (verkleumde vingers) C->0 End If X>16 or X->16 Then D->10000 X-16->W Else X->W D->0 End If W>8 or W->8 Then E->1000 W-8->V Else W->V E->0 End If V>4 or V->4 Then F->100 V-4->U Else V->U F->0 End If U>2 or U->2 Then G->10 U-2->T Else U->T G->0 End If T>1 or T->1 Then H->1 Else H->0 End Disp "De binaire waarde van:" Disp A Disp "is" Disp B+C+D+E+F+G+H Ook ben ik op 2 regels de = vergeten te vervangen door ->, hier moet je zelf maar eventjes aan denken.

Bronnen:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php...

Jazeker, maar hier is geen standaard functie voor. Een programmetje schrijven op je GR hiervoor is redelijk simpel. Ik heb zelf een Casio GR. "Decimaal getal:"?->A 0->D Lbl 1 0->C Lbl 2 If 2^C<=A Then C+1->C Goto 2 Else B-2^(C-1)->A D+10^(C-1)->D IfEnd If A=0 Then Goto 3 IfEnd Goto 1 Lbl 3 "Binair getal:" D De versie in het andere antwoord kan natuurlijk ook, maar deze is korter en kan ook grotere getallen binair weergeven (zonder aanpassingen van het programma).

op google heb ik een site gevonden welke dit voor jou kan omrekenen. indien je dus beschikking hebt tot internet kan je dit goed gebruiken ( kijk bron voor de site ). je kan natuurlijk ook gewoon alles optellen door 2 tot de macht te gebruiken. elke 0 sla je over en elke 1 is een 2 tot een bepaalde macht afhankelijk van de positie. het eerste cijfer is tot de nulde macht en daarna tel je het dus gewoon op. Bijv: 110101 = 53 nu krijgen we 2^0 + 2^2 + 2^4 + 2^5 = 53 dit natuurlijk indien je een rekenmachine waarin je het omrekenen van binaire getallen niet kunt instellen. als je dit wel kunt zou ik gebruik maken van een eerder antwoord met een voorbeeld van de instelling. Ik hoop dat je hoe dan ook wat aan dit antwoord hebt succes.

Bronnen:
http://www.tonymarston.net/php-mysql/converter.php

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100