Waarom wordt in een ballon liever Helium gebruikt dan Waterstof?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waterstof kan toch explosief zijn?
dacht ik...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord

Antwoorden (2)

Waterstof is zeer explosief.
Ben een keer bij de open dag van de TU Eindhoven geweest waar ze een ballon met waterstof in een vlam hielden, de knal was gigantisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ cestbiencovit. Maar hij brandde wel. :-)
Youtube maar eens op "Hindenburg".

Een enorme zeppelin (luchtschip) van de nazi's was gevuld met het goedkope en lichte waterstof, maar bij het eerste het beste vonkje was er na enkele minuten niets meer van het luchtschip over.

Helium daarentegen is onbrandbaar.