Wat zie je als je in een regenboog staat?

Of wanneer je je in een regenboog bevindt? Bijvoorbeeld wanneer je er met een vliegtuig doorheen vliegt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Dan bevindt men zich in de waterdamp. Je ziet dan alleen het (diffuse) zonlicht. De regenboog ontstaat doordat het gebroken licht uit de waterdruppel(s) treedt. Onder een bepaalde hoek. In die hoek staat men dan niet. Dus zie je geen kleur en geen regenboog.

Ik vindt dit trouwens een hele leuke vraag. Compliment !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dan zie je helemaal niets bijzonders.
een regenboog zie je altijd vanaf een bepaalde afstand, dus je kan er nooit inzitten.
net zomin als je de pot met goud aan de voet ervan kan bereiken.
12 jaar geleden
Om daar achter te komen, moet je eerst weten, wát een regenboog is. Die info en afbeeldingen vind je hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Regenboog_(optica) als je die theorie eenmaal weet, snap je ook dat je niet letterlijk "in" een regenboog kunt staan.

Je kunt er ook zelf één maken!!! http://www.proefjes.nl/uitleg/035

Succes ermee! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een regenboog is een soort projectie in een regenwolk voor je met het zonlicht achter je, hij zal dus altijd voor je blijven, of weg gaan.
Midden op de dag staat de zon te hoog voor een zichtbare regenboog, gaat de zon weer zakken, dan ga je hem mogelijk weer zien, maar inhalen kan je hem dus niet, hij blijft voor je uit gaan.
Het is net zo iets als met je eigen schaduw, ook hier staat de zon achter je en zie je een soort van projectie, die je niet kan inhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De plek van de regenboog is afhankelijk van de plek waar je staat te kijken. De regenboog staat dus ergens anders als je er heen gaat.