Mag een oplossing met sulfietpoeder na gebruik de tuin in?

Ik gebruik t om potjes voor inmaak te spoelen, 1 theelepel. Met punt citroenpoeder. Daardoor minder kans op schimmel. Maar mag t water daarna de tuin in, of moet t door de wc?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit fungicide middel is niet schadelijker dan een verdunde chloorbleekoplossing, het kan gerust door de WC .
Omdat het echter schimmels aanvalt zou ik het niet in de tuin gooien , zeker nu het herfst wordt, dan immers gaan schimmels aan het werk de gevallen bladeren etc, opruimen en ook paddenstoelen zijn er niet blij mee.
Je zou de zwakke oplossing wel kunnen gebruiken om stoeptegels te schrobben.
Gezien anderen middelen is het een zeer mild product wat ook in de natuur voor komt.
Het hoeft in ieder geval niet bij de KGA.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Persoonlijk zou ik het door de WC spoelen. Sulkfiet ontsmet, en dood hierdoor allerlei bacterien. In het riool kan het geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen.

Dergelijke oplossingen bereiken vroeg of laat het grondwater.

Een bedreiging (ook al is hij zo klein) voor het milieu.