Er zit wel degelijk verschil in, een grafiek is een redelijk beperkte weergave van cijfers in een lijn tekening. Een dia gram kan veel meer uit beelden, van stroomschema, flowcharts, electrische bedradings schemas enz.. zie plaatje en link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thank you !!

Andere antwoorden (3)

Informatie op een andere manier gepresenteert.

Kort maar krachtig :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jep, zoals hierboven staat. Een grafiek zijn vaak 'lijnen', maar je hebt een taartdiagram, boomdiagram: bij een diagram staat alle informatie vaak zeer compact opgschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de betekenis die jij waarschijnlijk bedoelt (grafische voorstellingen) zijn het synoniemen van elkaar. Dus in die betekenis is er geen verschil.

De beide woorden kunnen ook nog in andere betekenissen worden toegepast en dan zijn er wel degelijk verschillen.
B.v. een diagram kan een schets of een schema zijn en dan spreek je niet van een grafiek.
Diagram kan b.v. ook notenbalk betekenen.

Het gaat er dus om in welke betekenis je de woorden toepast en dan kunnen de verschillen groot zijn en zijn het geen synoniemen van elkaar.