waarom rijdt de trein niet op magneetkracht, als er een magneet achter hangt?

dus als je een compleet metalen trein hebt(positief geladen) en er aan een stang een positief geladen magneet achter hangt?
(als je er natuurlijk vanuit gaat dat de trein licht genoeg is)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bent u bekend met "Troll Physics" ? http://www.google.com/search?q=troll%20physics&hl=en&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&ei=iQMsToKADsy5hAf89sCqCw&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CBkQ_AUoAQ&biw=1432&bih=665#q=troll+physics&hl=en&sa=X&tbm=isch&prmd=ivns&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.&fp=1&biw=1920&bih=1109
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, maar ik had deze al bedacht voor dat ik dat kende :P

Het beste antwoord

Om dezelfde reden dat je jezelf niet kunt optellen aan je enkels. De magneet zal aan de trein trekken, maar de stang zit aan de trein vast, dus de zaak komt niet in beweging.
Bij een hond werkt het wel, als je de magneet door een worst vervangt.

Toegevoegd na 24 seconden:
Optellen=optillen.
Plaatje bij antwoord
escape
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Magneten hebben een noord- en zuidpool, het heeft niets met positieve lading te maken.
Met magneten kun je theoretisch treinen koppelen, er bestaan houten speelgoedtreintjes die dergelijke koppelingen hebben.

Toegevoegd na 15 minuten:
Na ik het antwoord van escape gelezen heb begrijp ik pas wat je bedoelt:
De trein zal niet kunnen rijden omdat de kracht die de magneet op de trein uitoefent even groot is als de tegengestelde kracht die de stang op de trein uitoefent.
Het maakt geen verschil of je een magneet of een statisch geladen voorwerp aan de stang hangt.

Toegevoegd na 17 minuten:
Tweede afbeelding met dank aan MrTomaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, misschien werkt het wel als je de magneet vergroot :P
De magneet duwt de trein vooruit, maar net zo hard als dat de trein de magneet achteruit duwt. Je gaat dus geen enkele kant op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de magneten dan lracht opelkaar uitoefenen die netto op 0 uitkomt. De trein of auto in dit plaatje zal dus niet voor of achteruit gaan.

Toegevoegd na 11 minuten:
KLik plaatje 2, en dan weer als je een apart venster krijgt om te vergroten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou het wel kunnen werken als de magneet sterk genoeg is. Maar dan zal je het karretje van meer energie moeten voorzien om alles te laten rijden dan alleen de trein, dus zou dat nog stommer zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het leuke van de meeste van deze grappen is dat je ze meestal wel eens een keer bedacht hebt, ik althans wel als ik het lijstje zo bekijk. Maar technisch klopt er natuurlijk weinig van. Perpetuum mobile is een leuke zoektocht, zolang je er maar van uitgaat dat het nooit gevonden wordt.