Ik kan hiervoor geen goede verklaring bedenken. Wat mij betreft is het een fabeltje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar bijgeloof kan je ook niet verzinnen als je er niks van weet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle bijgeloof en geloof is verzonnen. Wat bedoel je nu precies?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@daan1995:
Juist wel! Mensen kunnen op basis van angst, onzekerheid of andere vergelijkbare gevoelens een heel denknetwerk maken. Dat hele gedachtenplan is gebaseerd op onkunde, en niet op vaststaande en bewezen feiten. Zo kunnen er de grootst mogelijke onzinideeën ontstaan.
Bijgeloof.
Je wordt niet sneller door de bliksem geraakt als je een rode trui draagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kleur van je kleding is niet van invloed of je wel of niet getroffen wordt door de bliksem. Ik neem aan dat daar je vraag op gebaseerd is. Dus een van de vele fabeltjes/bijgeloof waar Afrika rijk aan is.