40% kans op on aangegeven dingen... Echter is er altijd 100% kans op zon, want die stopt niet met schijnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die andere 40% is het nacht en dan kan het toch niemand wat schelen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
droog maar bewolkt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bewolkt? Is regen noch zon!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bewolking wat anders
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als het niet regend hoeft de zon nog niet te schijnen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nou als het bewolkt is regent het niet en zie je de zon niet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze getallen horen niet opgeteld te worden.

30% kans op zon betekent dat er een kans van 1 op 3 is dat de zon gaat schijnen. Dat heeft op zich niets met regen te maken.

Zou ook niet kunnen, want het kan regen terwijl de zon schijnt. Of zowel niet regenen, als geen zon.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De 30% kan berekening op zon of regen betekent dat over de afgelopen 30 jaar in dezelfde weersomstandigheden (druk/wind etc) 30 van de 100 x de zon heeft geschenen gemeten in een gebied van 100 vierkante KM en 30 x is er regen gevallen. De overige 40% is deels een onzekerheidsfactor + overige weeromstandigheden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
30% kans dat het zonnig is, dus 70% kans dat het bewolkt is. Samen 100% dat het óf wel, óf niet zonnig is.

30% kans dat er regen valt, 70% kans dat het droog blijft. Samen 100% kans dat het óf wel, óf niet regent.

Er blijft dus geen 40% over, het zijn twee aparte kansberekeningen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
SuzyQ, dit is het meest heldere antwoord dat hier gegeven is.