Hoe kan het dat vuur geleid?

Als ik een aansteker onder mijn elektrische vliegen mepper houd dan krijg ik vonkjes. nu ga ik ervan uit dat dat komt omdat vuur zou geleiden. maar.. hoe dan?

ik ben tevens muggen hater.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Een vlam bestaat inderdaad uit ioniserende deeltjes, dus de geleidbaarheid van een vlam is beter dan de lucht.
Er zullen dus vonkjes over kunnen springen als je een vlam door het dubbele gaas van een elektrische vliegenmepper laat branden.
Dat je een hekel hebt aan muggen is niet relevant voor dit effect, maar ook ik ben geen liefhebber van deze (plaag-)insecten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is een goeje, wist ik nog niet!