Draaiende ventilator of stilstaand ventilator voor betere verkoeling?

Hallo,

Is het beter om je ventilator te laten draaien voor meer verkoeling in je kamer of gewoon stilstaand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Als de bedoeling is om je zelf te verkoelen de ventilator richten op jezelf en niet zwenkend, maar uiteraard wel de ventilator aanzetten en de ventilatorbladen in hoog tempo te laten draaien.
Door de luchtstroom electrisch te versterken wordt het afkoelend effect van de lucht op jou vergroot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Draaiend want dan verplaatst hij de lucht beter door de hele kamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk is het beter om een plafondfan te hebben die de lucht naar beneden blaast. De hogere koele lucht gaat dan naar beneden. Warme lucht is zwaarder. Deze wordt naar boven gedwongen en koelt af. Etc. In de winter moet de fan juist de andere kant op draaien, want dan wil je juist die warme lucht.