Wat gebeurt er als je magneten zo rond als knikkers slijp , en ze vervolgens in een (niet stalen) kom gooi.

Mijn logica zegt dat ze zich onrustig zouden moeten gedragen. er zijn dan namelijk ook veel polen die afstoten.

12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dan zouden ze elkaars tegenpolen zoeken en aan elkaar plakken.

http://www.youtube.com/watch?v=gidumziw4JE

Het is trouwens een soort speelgoed in the uk (weet niet of het wereldwijd is) ronde magneet balletjes...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ha, ha, ik heb deze knikkers!!
Als je ze zo laat rollen, dan draaien ze tijdens het rollen zo om, dat ze elkaar aantrekken.
Bijna altijd een een rechte rij en dat gaat heel snel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zullen hetzelfde gaan doen als de ijzeratomen denk ik. Ze gaan zich richten in groepjes met aantallen die bepaald gaan worden door massa en sterkte van het magneetveld en de hoeveelheid beweging die je geeft gecombineerd met de tijdsduur. Magnetische domeinen heet dat meen ik. In feite heb je een model gemaakt van een magnetische stof.