Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als een object reist met de snelheid van het licht, hoeveel massa moet het dan hebben om in te slaan met de kracht van Fat Man?

Ik weet dat je hiervoor de formule Ek=0,5*x*c² voor moet gebruiken en dat Fat Man 'ontplofte' met een kracht van 88 TJ. Maar ik heb deze formules al geprobeerd op Wolframalpha en die begrijpt niet wat ik zeg :P en ik heb op dit moment ook geen grafische rekenmachine bij de hand zodat ik ff snel intersect kan doen. Kan iemand dit alsjeblieft ff voor me berekenen?

Toegevoegd na 17 minuten:
Zoals Visara terecht zegt kan een object niet met de snelheid van het licht reizen. Verander de lichtsnelheid maar in 99,999 996 4% van de lichtsnelheid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
510

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De vraagstelling is hypothetisch. De snelheid van het licht kan door stoffelijke objecten nooit zonder meer bereikt worden. Volgens de relativiteitstheorie van Einstein zou daarvoor een oneindige hoeveelheid energie nodig zijn. Het equivalent van 21 ton TNT (de grootte van de atoombom op Nagasaki), te weten 88 terajoule wordt bereikt als bijvoorbeeld een baksteen maar voldoende versneld wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding