Water plus goudvis ?

Als je een beker water met een totaalgewicht van 100 gram op de weegschaal zet en je gooit daar een levende goudvis in van 30 gram in, wat zal de weegschaal dan aangeven ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Hahaha ik moest zo lachen om die knul die zei dat de vis gewichtsloos werd.
Inderdaad, voortaan als je verhuist alles in een bakje water van 100 gram leggen!
Heerlijk deze site.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wel iets meer dan honderd.

De vis zelf wordt gewichtsloos, echter doordat de druk in de beker hoger wordt, zal het gewicht een gram of zo toenemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
HAHAHAHAHA
130 gram uiteraard. Ondanks dat het visje zwemt in het water zal het dankzij de zwaartekracht nog steeds druk uitoefenen op het water, de kom en dus de weegschaal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Error. Omdat dat beest teveel beweegt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
129,99875 gram
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als de beker helemaal vol zat, zal de weegschaal 100gram aangeven, de vis neemt de plaats in van het water.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tenzij er een restje water op de weegschaal ligt liggen ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tenzij er een restje water op de weegschaal ligt liggen ;)
Als er nog ruimte in de beker is voor de vis, dan zal de weegschaal 130 gram aangeven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon 130 gram, het is onzin dat het dan gewichtloos wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
130 gram natuurlijk.

Die gewichtloosheid zou wel handig zijn. Dan vervoer ik voortaan alles in een kommetje water. ;-)