Ongeveer elf- twaalfhonderd graden! (boven 'nul' welteverstaan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede vraag. Misschien doel je op instortingsgevaar. Helaas is de structurele schade bij 1000 graden Celsius (= start van het smelten van onzuiver Staal) al te groot.

Bijvoorbeeld bij een brand in een parkeergarage. Tijdens en na de brand staat alles zo op het oog nog keurig overeind en er lijkt geen probleem. De draagkracht van het beton op de plekken waar de brand was, is door deze verzwakking van de wapening echter verdwenen. En dat hoeft maar op een paar plekken zo te zijn en de boel stort bij het minste of geringste in als een kaartenhuis.
Iets dergelijks zag je bij de Twin Towers op 9/11.