waarom worden er nog kern splits reactoren gebouwd

waarom worden er nog "kern splits" reactoren gebouwd als je met een kern fusie reactor net zoveel energie op kan wekken en het risico van radioactieve straling verdwijnt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
FYI: het soort reactor dat jij bedoelt dat we al wel bouwen heet "fissiereactor".

Het beste antwoord

Ha, die Versiercursusgmail;

Omdat alternatieve energiebronnen nog niet efficiënt genoeg te exploiteren zijn en kernenergie nog steeds de goedkoopste manier van stroom produceren is. Of de nadelen op den duur opwegen tegen de financiële voordelen is een discussie die men dan liever even niet voert.

Toegevoegd na 56 seconden:
Kernfusiereactoren zijn wel in ontwikkeling, maar nog niet voldoende uitontwikkeld om ook daadwerkelijk in productie te worden genomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heel simpel: Omdat we nog geen fusiereactoren kunnen bouwen. Het is nog niet gelukt om het proces kernfusie op zo'n schaal gecontroleerd te laten plaatsvinden dat we er energie aan over kunnen houden.

Daarom: snel een exacte studie gaan doen en mee gaan helpen! Bouw die Tokamak! En klaar zijn we! To the stars, and beyond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fusie kost op dit moment meer energie dan er uiteindelijk vrijkomt.... Wordt aan gewerkt zou ik zeggen!