ha, grappige vraag, toen ik op zoek was naar een link om mijn antwoord te ondersteunen kwam ik allemaal tabellen tegen waarmee je kunt uitrekenen wat je aan energie naar binnen krijgt. Ik neem aan dat je dit niet bedoelt?

In dat geval moet je onderstaande link eens bekijken, daar staat uitgelegd hoe je de soortelijke warmte van een stof kunt bepalen want daar gebruik je hem voor.

Ik heb trouwens een link van een calorimeter erbij gedaan omdat ik in herinnering heb dat hij zo eigenlijk heet, ik vond echter ook een link waarin het apparaat wel joulemeter heet maar het idee is gewoon hetzelfde, in die 2de link wordt een proefje beschreven
amigo
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
ja, dat leek mij ook al dus ik ben het met je eens, voor iemand van "de oude stempel" wel even wennen hoor die naam. En ik weet dat calorieen eigenlijk niet meer kunnen maar IEDEREEN die ik ken die aan de lijn doet (maar ja die zijn allemaal ook wat ouder) telt calorieën, nooit KJ.