wie beschouwde in de oudheid licht als stralen die door de ogen werden uitgezonden?

wie beschoude dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Ik snap het niet. Is dit een huiswerk vraag?
Cryofiel
13 jaar geleden
Ook nu nog zijn er veel mensen die denken dat de ogen iets actiefs doen zodat ze iets kunnen zien. Als je naar een bloem kijkt, vang je dus niet puur het licht op dat stomtoevallig van die bloem direct naar jouw oog gaat - nee, je stuurt met je ogen "iets" naar die bloem. Zulke ideeën zijn dus niet voorbehouden aan de oudheid.

Antwoorden (2)

Zo te lezen "Empedocles", ongeveer dan:

The early Greek ideas on natural philosophy, and in particular on the nature of light, would influence the world for two thousand years. Empedocles, in the fifth century BC, postulated that everything was composed of four elements; fire, air, earth and water. He believed that Aphrodite made the human eye out of the four elements and that she lit the fire in the eye which shone out from the eye making sight possible. Now of course if this were true one could see at night, so Empedocles knew that things were somewhat more complicated than this and postulated an interaction between rays from the eyes and rays from a source such as the sun.

http://www-history.mcs.st-andrews.ac.uk/HistTopics/Light_1.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat waren de oude Grieken, zij waren ervan overtuigt dat onze ogen lichtstralen naar het te bekijken object zonden.
Jaja rare mensen die Grieken :-p

Toegevoegd na 1 minuut:
overtuigd natuurlijk :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die Romeinen waren ook al rare jongens... ;)