Beiden is geen water maar volgens mij is kwik zwaarder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwik is echt een hele zware stof, dus ik denk dat dat zwaarder is dan olie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwik is het zwaarst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Giet ze alledrie in een glaasje en kijk wat er gebeurt :
De kwik gaat o pde bodem liggen (behoorlijk zwaar metaal ; we kunnen lópen op een zwembad met kwik)
Het water blijft in het midden
En de olie ligt er als een laagje bovenop.

Kwik is thuis een beetje lastig aan te komen, maar het proefje met olie en water kun je zeker doen.
Het leuke is dat die vloeistoffen niet mengen, waardoor je het heel goed kunt zien.

Kwik is dus het zwaarst, de olie het lichtst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet proberen met kwik, ook niet als je er aan zou kunnen komen. Beetje giftig :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Paladino ± Ja, met een emulgator kun je twee stoffen die elkaar bijten inderdaad tot een mengsel (emulsie) maken, zoals in mayonaise. Maar echt gemengd zijn ze dan niet hoor ; het blijven bolletjes va het een opgelost in het ander met behulp van de emulgator. Ik geloof echter niet dat zeep een emulgator is. Zeep verlaagt de oppervlaktespanning van het water waardoor de olie er in kan 'oplossen', en het in elk geval van je borden en bestek afgaat. Maar aan het einde drijft er - als je het heel bont maakt - toch wel weer een laagje olie op het water, dus echt mengen doen ze niet.
amigo
13 jaar geleden
lopen kun je volgens mij niet op kwik maar wel drijven (al is het levensgevaarlijk door de damp)
Dichtheid opzoeken :D grootste dichtheid = het zwaarst.
Meer info volgt:

Toegevoegd na 1 minuut:
Kwik Dichtheid (kg·m-3)
13546

Toegevoegd na 4 minuten:
Water 0,998 g/cm³
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwik is de zwaarste die is ook de dikste kwa vloeistof dus dat verklaart het
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat verklaart het niet. Want olie is een dikkere vloeistof dan water, en toch lichter.
zucht....

kwik is het zwaarst.
daarna komt water
en dan komt olie die het minst zwaar is van deze 3.

mag toch niet hopen dat dit je huiswerk is. (trieste vraag, en nog triester als je het niet weet)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet niet waar je het woord 'dom' ziet staan?
ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zelf het antwoord kunt bedenken, vind ik een vraag eigenlijk wel dom. Ik zeg overigens niet dat dat hier het geval is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja JIJ vind een vraag wel dom want dit maak jij er dus van.
voor mij hoef je het echter niet in te vullen en daarom heb ik ook niet gezegd dat dit een domme vraag is.
Dat hangt er van af hoeveel je val elk hebt. Een kilo lood en een kilo veren zijn allebei even zwaar.

Kwik heeft wel de grootste dichtheid van de drie en is daarmee dus bij een gelijk volume het zwaarst.