Wat gebeurt er als je op de maan een zwembad plaatst en daar dan in duikt? Gebeurt er hetzelfde als dat je dat op aarde doet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dat wordt een heel andere ervaring.
OP de Maan is geen atmosfeer en het water in het zwembad zal onmiddellijk gaan koken en de temperatuur zal heel snel afnemen.
Als je er meteen in springt loop je kans te verdrinken daar de kolkende massa je lichaam niet kan dragen (er zit te veel stoom in het water).
Misschien vind men je na een tijdje naast een klomp ijs op de bodem van het zwembad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zal ten eerste langzamer vallen vanwege een lagere gravitatieconstante. Het water zal wat hoger opspatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het meest wezenlijke verschil met het duiken in een zwembad wat zich op de maan zou bevinden is het ontbreken van het typische plons-geluid, door het ontbreken van een atmosfeer. Een atmosfeer van gassen is essentieel om geluidsgolven te doen ontstaan.

Voor de zwemmer zal er even een geluid hoorbaar zijn om het moment dan hij onder water duikt, omdat de geluidsgolven wel onder water ontstaan.

Verder zal de zwemmer verder kunnen duiken, en het water minder hard en minder snel raken door de verminderde zwaartekracht. De golven zullen tevens iets hoger zijn,

Het snelle bevriezen en/of verdampen even buiten beschouwing houdende en puur naar de ervaring kijkende van de duik.