De magnetische inductie B geeft de sterkte van het magnetisch veld aan. De eenheid is tesla (T). Bij de polen van een magneet is de magnetische inductie het sterkst, in het midden van een magneet is die het minst sterk. De magnetische inductie is een vectorgrootheid, wat inhoudt dat hij een richting heeft. Deze richting is van de noordpool van een magneet naar de zuidpool.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het heeft te maken met energie die je opwekt door een magneet te bewegen (volgens mij). Zie ook de wiki hierover: http://nl.wikipedia.org/wiki/Magnetische_fluxdichtheid