Als een lichaam een massa heeft van 10 kg, dan oefent de aarde hier een zwaartekracht op uit. Hoe groot is deze kracht?

hoe moet ik dat berekenen ik moet het antwoord snel hebben het is een geval van leven en dood

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oehhh das niet zo best!! kan wel gokken, maar wil je dood niet op mijn geweten hebben. ik geef de vraag toch maar even door aan iemand die je wel kan helpen. succes!!!

Antwoorden (2)

Keer de zwaartekracht, dat is 9,8. 10 x 9,8 = 98 Newton.

Toegevoegd na 1 minuut:
Fz = Zwaartekracht
m = massa in kilogram
g = constante = 9,81

Fz = 10 x 9,81 = 98,1 Newton

Toegevoegd na 2 minuten:
Fz = m x g

Fz = 10 x 9,81
Fz = 98,1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de formule is zwaartekracht (in newton)= massa (Kg) * valversnelling(m/s^2)(kan je vinden in binas tabel 31)
massa is hier 10 kg
valversnelling is op de aarde 9.81 m/s^2
dus 10*9.81=98.1 N