Wie kan mij vertellen hoe een kerncentrale werkt? Graag van a tot z

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede actuele vraag Reos. Ik neem aan dat je het in het algemeen wilt weten en er nog weinig van weet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja som, helemaal correct
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima, dan zijn de video's denk ik beter dan de tekst op wikipedia.

Het beste antwoord

Als je het van A tot Z wilt weten dan raad ik je de lexicon Kernenergie aan: "Van A tot Z. De belangrijkste begrippen rond kernenergie. "

Ik neem aan dat je de basisbegrippen wilt weten. Bijgaande video is een goede start om een algemene indruk te krijgen van hoe een kerncentrale werkt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een wat uitgebreidere video:

http://www.youtube.com/watch?v=VhqxPAmXbSw

Toegevoegd na 20 minuten:
In een Engelstalige simulatie kan je de controle naspelen:

http://esa21.kennesaw.edu/activities/nukeenergy/nuke.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de reactie!