Wat is de traagste en tevens dikste vloeistof ter wereld?

Zie vraag... :)

Toegevoegd na 11 minuten:
toch nog een uitleg: ik had het ooit gevonden op internet, het was een heel dikke zwarte druppel, dacht dat het een olie was ofzo, of teer... die in een soort van vitrine stond. Ik heb geen idee meer hoe het heette. Vandaar mijn vraag.

Dat het bestaat, dat weet ik wel...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Pek

Hier ook een leuk artikeltje:
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/8494084/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht bedoel je het pekdruppelexperiment waarbij er dus maar om de zoveel jaar een druppel valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Asfalt is een vloeisstof met een zeer lang smelttraject.
De hitte van de zon maakt het al dunner en rond de 120graden is het al redelijk vloeibaar.
Toch is glas een vloeistof die nog dikker is.
Zeer oude ramen zijn aan de onderkant veel dikker dan bovenin.
Dit is niet altijd zo geweest. Toen de ramen 50-100 jaar geleden geplaatst zijn, waren ze vlak.
De zwaartekracht heeft dus de vervloeiing veroorzaakt.
De viscositeit van dit soort vloeistoffen is onmeetbaar hoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij gezien hebt staat in een museum in Parijs en is inderdaad een zwarte druppel van ??? die er al erg lang hangt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord glas is verkeert als glas opdroogt is het niet meer vloeibaar dus traag kan het niet gaan