Hoe kan je de betekenis van een water atoom makkelijk uitleggen?

Heb het nodig voor mijn werkstuk over water.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is dan een water-molecuul, die bestaat uit 2 waterstof en 1 zuurstof atomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog maar eens heel goed opletten in de klas, want uit je vraag blijkt dat je er niks van begrepen hebt.

Het beste antwoord

Het concreet uitleggen wat een molecuul(!) water betekent, is lastig. De bijgevoegde afbeelding geeft een beeld hoe een watermolecuul nou eigenlijk in elkaar zit.

Als je kijkt naar het gebruik van water, dan zie je dat het eigenlijk overal gebruikt wordt, zowel binnen als buitenhuis. Water als vloeistof bevat trouwens altijd niet alleen H2O moleculen, maar bestaat ook nog uit andere stoffen. Zie ook onderstaande link, voor meer informatie over drinkwater.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is erg lastig, want een atoom water bestaat niet.

Een molecuul water bestaat uit twee atomen waterstof en een atoom zuurstof (H2O).