hoe kan kom ik aan een vonk mechanisme?

ik heb een flinke vonk nodig niet zo'n klein vonkje uit een aansteker. ook moet het makkelijk meetenemen zijn. maar hoe kom ik eraan ik heb op de stadswerf gevraagd maar daar mag je niks meenemen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Er zijn gasaanstekers die op batterijen werken. Daar zit een kleine bobine in. die geeft een hardere vonk dan een piezo aansteker.
De elektronische vliegenmeppers kunnen ook een vonk trekken , zeker als je de weerstand die over de elektroden staat, verwijdert.
De schok is dan pittig.
Gebruik NIMMER een elco of electronica van een flitser, de spanning is niet hoog genoeg om een vonk over te laten slaan maar krachtig genoeg om DODELIJK te kunnen zijn.
Voor een specifieker antwoord kun je me mailen.
Ik weet hoe je apparatuur bouwt die echt krachtige vonken kunnen maken, desnoods van 11/2 METER lengte.
Dat is echter geen kennis die ik open op GV. zet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een bougie kan misschien werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een piezo ontsteking uit een geiser, CV-ketel of gaskachel geven een grotere vonk en zijn makkelijk mee te nemen. Anders een geladen condensator of een (open) flitslampje uit een weggooicamera.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En waarom word ik voor dit antwoord bemind/gemind?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+van mij dan
hey zoek eens naar "spud gun" filmpjes op Youtube, daar gebruiken ze vaak onstekingen van gas BBQ of gasfornuis. Je hebt ook losse vonkontstekers in de winkel wanneer de ontsteking van je gas aansteker stuk is.
Dat zijn niet dus niet die lange gas aanstekers maar deze vonken tussen twee polen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het is ook voor een spud gun maar wou het er niet bijzette want was bang dat de vraag zou worde weggehaald:p maar wat bedoel je met een gas aansteker gwn een lange aansteker? Want die vonk mechanisme van een gasvornuis en een bbq zijn moeilijk te verkrijgen
Heb je een auto? Nou dan heb je de energiebron voor een vonk altijd bij je. De acu! Haal de plus kabel maar een tegen massa en de vonkenregen begint. Ook een klein elektrisch lasapparaat verricht wonderen als het om vonken gaat. En....je kunt er ook nog mee lassen.
En is dit nog niet genoeg, wacht dan op een flinke onweersbui of klim in een hoogspanningsmast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n lasapparaat-aansteker.
Ze oem,en dit een pan-aansteker omdat er een klein pannetje is waarin de vonk wordt gemaakt.

De vonk is aanzienlijk.
Dit gaat met vuursteen dus niet met een elektrische vonk.
Uit je tekst blijkt echter niet waar het toe moet dienen....

Toegevoegd na 1 minuut:
Met "oem,en" bedoel ik dus "noemen"
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedank voor her reageren maar waar kan ik zo'n pan aansteker kopen voor weinig geld?