Niet direct, hij wordt wel minder sterk. En wanneer je hem regelmatig laat vallen kunnen de rechte deeltjes in de magneet zo verstoord worden dat hij heel zwak wordt..

Wat wel kan, is hem vervolgens naast een andere magneet leggen, dan op de 'kapotte' magneet tikken, en dan wordt hij weer sterker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, deze bljift magnetisch want het vallen veranderd niets aan het magnetische veld van de magneet.

kijk voor meer info bij
http://www.goeievraag.nl/vraag/magneet-kracht-verloren-sterker.81790