wie kan mij helpen met deze vraag (zie extra uitleg)

een fitnessapparaat bestaat uit vier gelijke veren die je moet uitrekken. Met een spierkracht van 600N lukt het om de veren 50cm uit te rekken bereken de veerconstante van elke veer...

ik dacht dat de veerconstante van elke veer 12 cm/N is
maar ik twijfel er aan...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Last van huiswerk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar onze docent die wil ons niet meer onze vragen bespreken omdat we te druk zijn in de lessen...en nu moeten we het maar zelf uitzoeken...

Het beste antwoord

Het is 3cm/N, 600N:4 veren = 150 N : 50cm = 3cm/N per veer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
huh maar de formule is toch f/u?
en als je f/u dan krijg je 600N/50cm en dat is 12cm/n
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ow wacht jij hebt het nog door 4 gedeelt omdat er 4 veren zijn...xD bedanktt :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad :)