(Hoe) Is het mogelijk 'simpel' een vulkaan op schaalmodel werkend te maken?

Het gaat me dus of het mogelijk is hem werkend te krijgen.
Of er praktische simpele oplossing is van stoffen die je bij elkaar kunt doen en dat dan lijkt alsof de vulkaan lava spuwt.

Hij moet echt lava gaan spuwen. Heeft iemand tips of ideeën?
Dan kan ik vervolgens wel zeggen of het voor ons mogelijk is of niet ivm de beschikbare materie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Er staat een duidelijke uitleg op: http://home.wanadoo.nl/jeroen-anja/knutselopdracht.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou je iets kunnen met soda en azijn? En dan met rode kleurstof erdoor.