De Big Bang (Oerknal) zou zijn ontstaan door de botsing van twee membranen, volgens de M-theorie.

Dit is echt een vraag voor een natuurkundige. Er zijn oneindig veel membranen. Maar waar komen dan deze membranen vandaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand op deze site het antwoord kan geven op je vraag, kan hij gelijk zijn Nobelprijs gaan ophalen. M-Theorie is namelijk momenteel echt op de granzen van de wetenschap - zelfs hetgeen waarop het voortborduurt, de snaartheorie, wordt nog hevig bijgeschaafd en onderzocht. Ik ben benieuwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je stelt een vraag die professionele natuurkundigen over heel de wereld bezig houdt. ... Waarom vraag je niet meteen naar het ontstaan van het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst was er niets..
en dat is ook nog ontploft!??

Antwoorden (2)

Als je de snaartjes in de snaartheorie deelt, ziet u de membramen.
Als men die membramen deelt in nog kleinere deeltjes, zal men weer nieuwe deeltjes vinden en nieuwe technieken bedenken (bijv. nog snellere computers).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
You
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dus. Als je het niet snapt geef dan ook geen antwoord.
Hoewel het niet helemaal een antwoord geeft: membranen zijn de 2-dimensionale tegenhanger van de 'string'. Het zou in deze context blijkbaar beter zijn te spreken van p-branen (waarbij p de dimensie voorstelt), waarmee je vraag wat algemener wordt :)
Misschien dat deze video je verder helpt: http://www.youtube.com/watch?v=HOkAagw6iug