"Aan de buitenzijde bevindt zich een 'onzichtbare' vlammantel. In werkelijkheid is de vlammantel niet onzichtbaar, maar de kleur van deze zone van de vlam heeft een geringe lichtsterkte ten opzichte van de intense gele kleur. In de vlammantel vindt door de overvloed aan zuurstof volledige verbranding plaats tot koolstofdioxide en waterdamp. In deze zone is de temperatuur het hoogst: ca 1400°C. Hier vindt het grootste gedeelte van de ionisatie plaats."

Uit dit stukje kun je opmaken dat de maximale temperatuur van de vlam 1400 graden Celcius is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Temperatuur van een gewoond vlam denk toch wel boven de 500 graden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij veel lager... De kern van de vlam heeft waarschijnlijk een hoge temperatuur, maar alles wat daar omheen zit (aan vlam) zal niet ver boven de 150/200 graden komen denk ik...