Waar blijven alle geuren?

Er zijn al vele miljarden scheten gelaten door de romeinen en door de moderne mens. Miljoenen liters parfum gaan er per dag doorheen. Maar toch stinkt het buiten niet!?
Hoe kan dat zo? Zit er ergens een filter soms?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Geuren zijn deeltjes van een bepaalde stof, die rondzweven. Ja, als iemand een scheet laat, krijg je echt stukjes poep in je neus.
Er is geen enkele reden dat die deeltjes eeuwig blijven doorzweven en hun oorspronkelijke samenstelling behouden. Een drol op de grond is ook in een paar weken weg. Kortom: de natuur ruimt zelf op.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wordt opgeruimd door bacteriën of de wind blaas het weg. De atmosfeer kan wel een scheetje hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een geur bestaat uit moleculen van de stof die je ruikt.

Het zijn de moleculen die je ruikt zijn de moleculen die in je neus belanden. Als jij je neus snuit komen ze in de zakdoek terecht en gaan dan met het huisvuil mee.

De andere moluculen zullen neerslaan op kleding, meubels of wat dan ook in de omgeving. Net als stof.