In de bliksem worden temperaturen tot maximaal 30.000 graden Celsius bereikt, dat is warmer dan de oppervlakte van de zon. Dit is ooit gemeten in een miljoenste seconde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het wordt miljoenen graden heet, maar zo kort dat het wel nooit precies gemeten kan worden... Als een bliksem inslaat is de intensiteit zo groot, dat de materie tot plasma kan slaan en enige tijd zo blijft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, gekkie, niet zo heet.
Twickx heeft het juiste getal.
Moet nog een paar honderd graden af, want het is gemeten in Kelvin, maar wat maakt het uit...
het antwoord van twickx klopt niet de zon is in de miljoenen graden niet 30.000 anders zou het nooit de aarde kunnen verwarmen een bliksemschicht is veel hoger in temperatuur