Het pigment is tot op zekere hoogte ondoorzichtig. De UV-straling wordt er voor een groot gedeelte door geabsorbeerd.
escape
13 jaar geleden
De huid maakt pigment aan onder invloed van UV straling.
Dit is een beetje een dubbel iets want een beetje UV straling is ook gezond (ontstekingsremmend)

Door de aanmaak van pigment ontstaat een soort "parasol"van piment die verdere straling afschermt

In bijgevoegde link staan alle soorten straling met hun effect
amigo